Thursday, June 26, 2014

ေအာင္ရင္ျငိမ္းကနည္းနည္းအူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏုိင္



Aye Lei
ခုတေလာ နာမည္ၾကီးေနတဲ့ စာအုပ္ကို မဖတ္ရေသးဘဲနဲ႔ ေ၀ဖန္တာ မတရားဘူးထင္လို႔ ခု ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ၿပီးမွ ေျပာပါတယ္။ မဖတ္ရေသးခင္နဲ႔ ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ ထင္ထား၊ ေတြးထားတာတခ်ိဳ႕ေတာ့ ကြာပါတယ္။ မဖတ္ခင္က ေတာ္ေတာ္ျပာမယ္ထင္တာ။ ညစ္ညမ္းတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပာတယ္၊ ၀ါတယ္ဆိုတာ ဘယ္လုိတုိင္းတာမွန္းမသိေတာ့ လိင္စိတ္ႏိႈးဆြႏုိင္မႈရွိ၊ မရွိဆိုတာနဲ႔သာ တိုင္းတာေျပာမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ သိပ္ၿပီးဆြဲေဆာင္မႈ မရွိလွပါဘူး။ သူေရးေနတာမ်ိဳးေတြ ႏုိင္ငံျခား၀တၳဳေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာလည္း ျမင္ေတြ႕ေနရေတာ့ သိပ္လည္းမဆန္းၾကယ္လွပါဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းက သခင္ဘေသာင္းရဲ႕တေထာင့္တညပံုျပင္ေတြ၊ သခင္ဘေသာင္းေနာက္ ဆက္ထြက္တဲ့ ေက်ာ္လိႈင္ဦးရဲ႕ တေထာင့္တညပံုျပင္ေတြထဲမွာ ေရးထားသေလာက္ပဲ ခံစားမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္မခံႏုိင္တာေတြ ရွိတယ္။ ပထမတခ်က္က သူက လိင္လြတ္ေျမာက္ခြင့္ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ လိင္ဆက္ဆံမႈလြတ္လပ္ခြင့္ကို အသားေပးေရးေနတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။ (တကယ္ဆို လိင္လြတ္ေျမာက္ခြင့္ဆုိတာ အမ်ားၾကီးက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေရးသူကေတာ့ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ဘာသာရပ္ေအာက္က လိင္ဆက္ဆံမႈလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ အထူးအေလးေပးၿပီး ေရာၾကိတ္သြားသလိုပဲ) ေယာက်္ားနဲ႔ မိန္းမ တဏွာေပမဆက္ဆံေရးကုိ အညစ္အေထးအျဖစ္ သတ္မွတ္တာမ်ိဳးကို သိပ္ၿပီးလက္ခံခ်င္စရာမရွိေပမယ့္ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ လူ႕က်င့္၀တ္အေပၚမွာ ဘလိုင္းၾကီး သေရာ္တာေတာ့ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနသလုိပဲ။ ေယာက်္ားနဲ႔ မိန္းမ ႏွစ္ဦးစလံုးက ဆႏၵရွိလို႔ အာရံုခံစားၾကတယ္ဆုိေပသိ ဒီႏွစ္ဦးဟာ အေမနဲ႔သား၊ အေဖနဲ႔သမီး ျဖစ္္ေနလုိ႔ရွိရင္ ဒါကို သူတု႔ိရဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရးပဲဆိုၿပီး လက္ခံေပးရမွာလား။ ကၽြန္မရဲ႕ သီးသန္႔အျမင္က လူန႔ဲ တိရိစၦာန္ကြဲျပားေစတာက အရွက္ပဲ။ အဲ့ဒီ အရွက္ဆိုတာရွိႏုိင္ဖုိ႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ပညတ္ခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ေစာင့္ထိန္းလိုက္နာဖုိ႔ လိုကိုလိုတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က စာေရးသူက ဒီ၀တၳဳက်မွသာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္းျဖစ္တာ။ ဒီ့မတုိင္မီကလည္း အလားတူအေၾကာင္းအရာကိုပဲ ေဇာင္းေပးၿပီး ေရးဖူးတယ္။ တခါလာလည္း လိင္လြတ္လပ္ခြင့္၊ ေနာက္တခါလာလည္း လိင္လြတ္လပ္ခြင့္ေရးရေအာင္ (သူေရးတာကေတာ့ လိင္ဆက္ဆံခြင့္လြတ္လပ္ခြင့္ေပါ့ေလ.. ထားပါ) လူဆိုတာ အိပ္၊ စား၊ ကာမခ်ည္း ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ပိုဆိုးတယ္။ အရင္တုန္းက အဘ လူထုစိန္၀င္းက “ဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းက ေသြဖယ္ေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔” ဆုိၿပီး ေဆာင္းပါးတပုဒ္ေရးၿပီး သတိေပးဖူးတယ္။ အဘေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲမွာ စားစရာမရွိတဲ့ႏုိင္ငံ၊ ကေလးတိုင္း မူလတန္းပညာသင္ႏုိင္ေအာင္ မနည္းၾကိဳးစားေနရတဲ့ ႏုိင္ငံမွာ ေဂးအခြင့္အေရးေတြ၊ တိရိစၦာန္အခြင့္အေရးေတြ သူမ်ားႏုိင္ငံမ်ား အားလ်ားလို႔ လုပ္တာကို ပံုတူကူးၿပီး လာလုပ္ေနတာဟာ မေယာင္ရာဆီလူးတာပဲလို႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေရးေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကို ဘ၀င္မက်ဘူး။ အဘကို ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္အစာမေၾကဘူး။ လူ႕အခြင့္အေရးေျပာမွေတာ့ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး၊ လိင္တူအခြင့္အေရးေတြ ထည့္မေျပာလို႔ ျဖစ္မလားဆိုၿပီး မအီမလည္နဲ႔ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အဘေျပာတာ ဟုတ္သင့္သေလာက္ ဟုတ္တယ္၊ လက္ခံႏုိင္စရာရွိတယ္လုိ႔ ျမင္မိတယ္။ သာတူညီမွ် အခြင့္အေရးအတြက္ မနည္းၾကီး တုိက္ပြဲ၀င္ေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ လိင္ဆက္ဆံမႈလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ၊ ဘာေတြ ေရွ႕က ၾကိဳေအာ္ႏွင့္ေတာ့ အသိဥာဏ္မၾကြယ္၀ေသးတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေကာင္းရာကို၊ သင့္ေတာ္ရာကို မျမင္ဘဲ မေကာင္းလုိ႔ပဲ စိတ္ထဲစြဲျမဲယံုၾကည္သြားၾကမွာကို စိုးပါတယ္။ (သူေျပာတ့ဲအခြင့္အေရးေတြကို မလုိအပ္ဘူး၊ မေျပာရဘူးလုိ႔ ပိတ္ပင္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္)။ အခုဟာက ဒီဘာသာရပ္နဲ႔ အကၽြမ္း၀င္မႈ ႏုနယ္ေသးတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကို သူက သူေျပာခ်င္တာေတြကုိ အေနာက္တုိင္းစံေတြနဲ႔ တစ္တစ္ခြခြေျပာၿပီး လက္မခံတာနဲ႔ ေကာ္ဆာေဗးတစ္ဗ္ဆိုၿပီး တံဆိပ္ကပ္ၿပီး ေစာ္ကားေနသလုိပဲလို႔ ခံစားမိတယ္။ တတိယအခ်က္က အဲ့ဒီ ေရွးရိုးစြဲဆုိတာကိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ သူက ေရွးရိုးစြဲဆိုတာနဲ႔ အေတာ္ေလးကို ေအာ္ဂလီဆန္္ျပထားတာကို ရယ္ခ်င္မိတယ္။ ေရွးရုိးစြဲလိုက္တာနဲ႔ပဲ သံုးစားမရေတာ့သေယာင္ေရးထားတယ္။ ေခတ္မီအေလ့အထ၊ အယူအဆမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရွးရိုးစြဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ေရွးထံုးမွာ မပစ္ပယ္သင့္တာေတြရွိသလို ပစ္ပယ္ၿပီး အေတြးအေခၚ အဆင့္ျမွင့္ေပးရမွာေတြလည္း အမ်ားၾကီးပဲ။ ဒါၾကီးကို မေကာင္းဘူးလုိ႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ားဆိုလို႔မရပါဘူး။ ေနာက္တခုက သူေျပာတဲ့ ေမာ္ဒန္ဆိုတာ အေနာက္တုိင္း အယူအဆအေတြးအေခၚေတြေပါ့ေလ။ Westernization လုပ္မွသာလွ်င္ Modernization ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး လုပ္ျပေနေတာ့ သူ႕တင္ျပခ်က္ေတြက အံမ၀င္ဘူးေပါ့ေလ။ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးစံေတြကုိ လူေတြကသာ ဖန္တီးတယ္၊ တကယ္တမ္း လူသားခ်င္းဟာ အတူတူပဲ၊ ထိန္းကြပ္မႈေတြ မလိုအပ္ဘူးဆိုတာ အေျခခံအက်ဆံုး အမွန္တရားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူကိုမွ မထိခိုက္ဘဲ သူ႔ဘာသာ တန္ဖိုးထားတဲ့ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို သေရာ္ေမာ္ကားျပဳၿပီး မတူညီတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းကို တန္းညွိျပတာဟာ တဖက္သတ္ဆန္လြန္းပါတယ္။ စံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မလုိဘူးလို႔ ကၽြန္မတုိ႔ ဘယ္လုိပဲ ေၾကြးေၾကာ္ေနပါေစ။ ဒါဟာ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ အသက္၀ိဥာဥ္ပါ။ ဒါေတြဟာ တခ်ိဳ႕ေသာသူေတြအတြက္ အသက္၀ိဥာဥ္ေတြပါ။ ဒါေလး ရွင္သန္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အားတင္းၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အသက္ဆက္ေနရတဲ့သူေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ဒီ့အတြက္လည္း တပါးသူအခြင့္အေရးကို ထိခိုက္တယ္၊ ခ်ိဳးေဖာက္တယ္မျမည္ရင္၊ လူ႕က်င့္၀တ္နဲ႔လည္း ကိုက္ညီရင္ ကၽြန္မတုိ႔တေတြ ေလးစားေပးသင့္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ စတုတၳအခ်က္က စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ပါ။ ဒီလိုစာအုပ္ထြက္လာတာနဲ႔ စာေပစိစစ္ေရးက ငါတုိ႔ မရွိေတာ့ ေတြ႕တယ္မဟုတ္လား၊ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနၿပီဆိုၿပီး အမွတ္၀င္ယူမွာကို စိုးမိပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က သူ႕ဟာသူ အျပာစာအုပ္ ဟုတ္မဟုတ္၊ အေလးထားၿပီး ဖတ္္ရမယ့္ စာအုပ္ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ဒါေတြဟာ ျမန္မာလူ႕အဖြဲ႕အစည္းကသာ အသိဥာဏ္ျပည့္၀ရင့္က်က္ေနမယ္ဆုိရင္ အထူးေဆြးေႏြးေထာက္ျပေနဖို႔ မလုိဘူး။ အသိဥာဏ္ေတြျမင့္မားလာတဲ့အခါ အေကာင္းအဆုိး သူ႕ဟာနဲ႔သူ ခြဲျခားသံုးသပ္ႏုိင္မယ္ဆုိေပသိ အဲ့ဒီေန႔ေရာက္ဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ ေစာင့္ရဦးမယ္မသိဘူး။ ဒီစာအုပ္ေပါက္သြားတာနဲ႔ (ေပါက္သြားတာန႔ဲ ေအာင္ျမင္တာ မတူဘူးေပါ့ေလ) ဒီစာအုပ္ေလာက္ေတာင္ အဆင့္မရွိတဲ့ အလားတူ သံတူေၾကာင္းကြဲေတြ လိုက္လုပ္က်ရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ လူမ်ိဳးက ျပဳတ္မႏူးေတြ မ်ားတယ္မလား။ စာေရးဆရာဟာ စာဖတ္သူအေပၚ ေစတနာထားသင့္တယ္လုိ႔ေတာ့ တုိက္ရိုက္ၾကီး မေျပာခ်င္ဘူး။ ေစတနာလိုတာေတာ့ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ေတာ္ၾကာ စာေရးဆရာေတြအားလံုးက ငါတုိ႔ဟာ ျပည္သူကို ေစတနာထားၿပီး လမ္းျပေနရတယ္၊ ကယ္တင္ေနရတယ္ဆုိၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ ေက်းဇူးရွင္ထင္မွတ္တဲ့အထိ ဘ၀င္ျမင့္သြားၾကမွာလည္း စိုးမိတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ကုိယ္ေရးတဲ့စာကုိ ဘယ္အခ်ိန္ျပန္ဖတ္ဖတ္ အျပစ္ကင္းတယ္လုိ႔ ခံစားမိေစခ်င္တယ္။ ေနာက္ဆံုးတခုေျပာခ်င္တာက ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒီေတြရဲ႕ အစြန္းေရာက္မႈကို သေရာ္ေနတဲ့သူဟာ သူ႕ရဲ႕ အယူအဆအသစ္ကို လက္မခံတာနဲ႔ပဲ စာေရးဆရာကိုယ္တုိင္က ျပန္လွန္ရန္ေထာင္ေနတာဟာ သူလည္းပဲ အစြန္းေရာက္ပါလားလို႔ ေတြးေစမိတယ္။ စိတ္မေကာင္းစရာေကာင္းတာက သူ႕စာအုပ္ဟာ အျပာစာအုပ္အျဖစ္ နာမည္ၾကီးသြားေတာ့ အေတြးအေခၚေတြ ဘယ္လိုထည့္ထားပါတယ္ ဆိုဆို အျပာစာအုပ္အျဖစ္ပဲ ဖတ္ခ်င္လုိ႔ တကူးတက၀ယ္တဲ့သူေတြသာ မ်ားေနမွာ ျဖစ္ၿပီး အဲ့လူေတြဟာလည္း အျပာခန္းေတြကိုပဲ ေရြးဖတ္ၾကမွာ ေသခ်ာတယ္ (က်န္တာေတြကို ဖတ္လည္း နားမွမလည္ၾကတာပဲ)။ စကားမစပ္ သူက သူ႕စာအုပ္ကို အေတြးအေခၚအသစ္ေတြ ဖန္တီး၊ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒေတြကို စိန္ေခၚတာေတြ၊ လူ႕အခြင့္အေရးေတြ ေဆြးေႏြးျပခ်င္တာနဲ႔ပဲ ဇာတ္ေၾကာင္းနဲ႔ မဆီမဆိုင္ မေလးရွားေလယာဥ္ေပ်ာက္တာေတြ၊ မဘသေတြ၊ ၉၆၉ ေတြ ထည့္ေရးထားေတာ့ နည္းနည္းလည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏုိင္ေနပါတယ္။

https://www.dropbox.com/s/2caeb2ooaymhszs/aung%20yin%20nyein-Romanbots%20world.pdf#

0 အၾကံျပဳျခင္း: