Wednesday, June 4, 2014

မိကြန္ေထာေလးမ်ား ဖတ္ဖို႔



သရုပ္ေဖာ္ ကာတြန္း - ေဝယံ (ေတာင္ႀကီး)

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး


ဆံုးသြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ဂီတပညာရွင္ ထူးအိမ္သင္ ရဲ႕ သမီး မိကြန္ေထာ ဓာတ္ပံု ကို မီဒီယာ တခုမွာ ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ကိုငွက္ သမီးေလးေတာင္ အရြယ္ေရာက္ပါေပါ့လို႔ သတိထားမိတယ္။  တပါတည္း သူ႔ အေဖ၊ သူငယ္ငယ္ လူမမည္အရြယ္မွာ ကတည္းက "သမီးကို သိုင္းသင္ေပးခ်င္တယ္၊ သမီးအရြယ္ေရာက္လို႔ သူကိုယ္တိုင္ သေဘာတူလို႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီးဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သူမႏွစ္သက္၊ အလိုမတူဘဲ ေယာက္်ားတဦးဦးက အင္အားသံုးၿပီး အႏိုင္က်င့္ခံရမွာကိုေတာ့ စိုးရိမ္တယ္" လို႔ ေျပာဖူးခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ စကားကိုပါ ျပန္လည္ ၾကားေယာင္မိတယ္။  တဆက္တည္း သိုင္းပညာရပ္ရဲ႕ လူငယ္ေတြအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္ႏိုင္မႈ ေက်းဇူးကို ဆက္လက္ ေတြးမိလာတယ္။

သိုင္းပညာဟာ အေပါစား ရုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရတဲ့ အတြက္ လူအမ်ားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အႏွစ္မပါ၊ အၾကမ္းဖက္မႈသက္သက္ သေဘာ ပံုေဖာ္ျခင္း ခံေနရတယ္။  တကယ္ေတာ့ သိုင္းပညာ (Martial Arts) ဆိုတာမွာ လူတေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ကန္ေက်ာက္ထိုးႀကိတ္၊ သတ္ပုတ္ျခင္းဟာ အေပၚယံ သေဘာသာျဖစ္ၿပီး တကယ့္ အတြင္းသေဘာက ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏိုင္တဲ့ ဒႆနိက တခုခု၊ ဆင္ျခင္မႈ တခုခုကို အေျချပဳကာ ကိုယ္ခႏၶာ လႈပ္ရွားမႈ နဲ႔ စိတ္ ဝိညဥ္ အသိကပ္မႈ တို႔ကို အခ်ိဳးက်ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အႏုပညာတရပ္ ျဖစ္တယ္။

ကမၻာ့လူမ်ိဳးအသီးသီးရဲ႕ သိုင္းပညာတိုင္းမွာ မိမိ အင္အားကို ရွာေဖြ၊ စုစည္းၿပီး မိမိကိုယ္ကိုေအာင္ႏိုင္ျခင္းကသာ အဓိက ပါ။  ပရမတၱသစၥာ (Absolute Truth) ကို မိမိ အတြင္းစိတ္မွာ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရွာေဖြ ရႈမွတ္တဲ့ ဘာသာတရားေတြရဲ႕ အက်င့္၊ လမ္းစဥ္ေတြကို သိုင္းပညာရပ္တိုင္းရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ ႏုနယ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ေတြ႕ႏိုင္တယ္။  ဒါဟာ မိမိရဲ႕ အဇၥ်တၱသႏၱာန္ (Inner Nature) ကို ခ်ဳပ္ထိမ္းေအာင္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေအးခ်မ္းေအာင္ လုပ္ျခင္း တမ်ိဳးပါ။  အပူ၊ အေအး၊ အခ်စ္၊ အမုန္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ စစ္ပြဲ စတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဝိေရာဓိ (Contradiction) ေတြ ဆံုစည္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာကို ရွာေဖြျခင္း သေဘာလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။

ဒီလို အေျခခံသေဘာေၾကာင့္ သိုင္းပညာဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစဖို႔ကို အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူေပးႏိုင္စြမ္းတယ္။  အေပၚယံ တိုက္ရိုက္သေဘာ ျမင္သာတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳး ၾကံ့ခိုင္ သန္စြမ္း လာမႈ ျဖစ္တယ္။  ဒီလို ကာယ၊ စိတၱ ႏွစ္ျဖာ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစတဲ့ အတြက္ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာဆိုရင္ သိုင္းပညာရပ္ တခုခု မျဖစ္မေန သင္ေစဖို႔ ေက်ာင္းပညာေရး သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြမွာ ျပ႒ာန္းေလ့ရွိတယ္။

ဒါ့အျပင္ သိုင္းပညာဟာ ယေန႔ေခတ္လို လူ႔အခြင့္အေရးအေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ သေဘာတရားေတြ အေၾကာင္း အတြင္တြင္ေျပာေနၾကတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာေတာင္ မတရား အႏိုင္က်င့္ ဖ်က္စီး၊ ကာမကို လုယူခံေနရဆဲျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြအတြက္ မိမိအခြင့္အေရး နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာ ကို ကာကြယ္ရာ လက္နက္တမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ျပန္တယ္။

    လူ႔အခြင့္အေရး အေၾကာင္းေတြ အာေပါက္မတတ္ ေျပာတတ္တဲ့ ေယာက်္ား ရင့္မာႀကီး ဆိုသူေတြဟာ သူတို႔ကို လူျဖစ္ေစတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘဝ၊ ဂုဏ္၊ မာန နဲ႔  အခြင့္အေရးကိုၾကေတာ့ ျခယ္လွယ္၊ ခ်ဳပ္ကိုင္၊ လႊမ္းမိုး၊ မတရား ျပဳခ်င္ၾကတယ္။  ေယာက်္ားႀကီးဝါဒ ကို မသိစိတ္အေနနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ လက္ခံ က်င့္သံုးခ်င္ေနၾကေသးတယ္။  လူသားမ်ိဳးႏြယ္တူ၊ မ်ိဳးပြား အဂၤါ နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ကလြဲလို႔ ေျခ၊လက္၊ ေခါင္း အစရွိတဲ့ အဂၤါစံု အားလံုး အတူတူပါသူခ်င္း ခြဲျခား၊ ဖိႏွိပ္၊ အႏိုင္ယူခ်င္ၾကတယ္။  ယထာဘူတ က်က် စဥ္းစားရင္ ဒီလို လူသား တည္ေဆာက္ဖြဲ႕စည္းပံုအရ အားလံုးတူသူခ်င္း အတူတူ အႏိုင္ယူစရာ၊ အခြင့္အေရးပိုယူစရာ ရွိရင္ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကို ဖန္တီးေပးႏိုင္စြမ္းတဲ့ ႀကီးျမတ္တဲ့ မိခင္မ်ိဳးႏြယ္၊ မိခင္ အေလာင္းအလ်ာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသာ ျဖစ္သင့္တယ္။

ဒီလို အမ်ိဳးသမီး ဦးစားေပး သေဘာဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိကို ရွိရမယ့္ အခ်က္ ျဖစ္တယ္။  သို႔ေသာ္ တဖက္က ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီသေဘာဟာ ေကာင္းေပမယ့္ တနည္းအားျဖင့္ ဒီလို ဦးစားေပး ျခင္းကလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ခြန္အားအရ အားနည္းသူမလို႔ ညွာတာတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ကြာလို႔ ခြဲျခားထားသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ တကယ့္ အမ်ိဳးသမီးဝါဒီ စိတ္ရွိတဲ့ တိုးတက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက လက္ခံေလ့မရွိဘူး။  တန္းတူအခြင့္အေရးပဲ ေတာင္းဆိုတယ္။  သူတို႔အတြက္ အပို ဘာမွ စဥ္းစားေပးစရာ၊ လုပ္ေဆာင္ေပးစရာ မလိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။  ဒီလို စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕ခ်ိန္မွာ အမ်ိဳးသားေတြဟာ အားလံုးတန္းတူသေဘာျဖစ္ေစၿပီး သာမန္ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ေတာ့ ညွာတာစဥ္းစား၊ အခြင့္အေရးပိုေပးျခင္းဟာ ေခတ္သစ္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူအဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွိရမယ့္၊ ရွိသင့္တဲ့ က်ား/မ လိင္ကြဲျပားသူခ်င္း ဆက္ဆံမႈ သေဘာျဖစ္တယ္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္လို အာကာသကိုေတာင္ အမ်ိဳးသမီးေတြ ခရီးဆန္႔ စူးစမ္းရွာေဖြ လူသားအက်ိဳးျပဳေနတဲ့ ေခတ္မ်ိးမွာ ကမၻာႀကီးကို အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲ အက်ိဳးျပဳေစတဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး အမ်ိဳးသမီးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေပၚထြန္းေနတဲ့ မ်က္ေမွာက္ (၂၁) ရာစု လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ဝမ္းနည္းစရာအေနနဲ႔  အမ်ိဳးသမီးေတြကို ႏိုင္လိုမင္းထက္ လုပ္ခ်င္ေနေသးတဲ့ ေက်ာက္ေခတ္က ေရွးဦး ေယာက်္ားႀကီးေတြ ေလာက္ ေတာင္ အသိဉာဏ္ မရင့္သန္ႏိုင္ေသးတဲ့၊ တနည္းအားျဖင့္ မယဥ္ေက်းႏိုင္ေသးတဲ့ ေယာက်္ားႀကီးေတြဟာ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေနဆဲ၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။  ဒီလို လက္သင့္မခံႏိုင္ဖြယ္ အေျခအေနမ်ိဳးေတြဟာ လူ႔ အသိုင္းအဝန္း ဝန္းက်င္မွာ အျမစ္တြယ္ ရွင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ သိုင္းပညာရပ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးေလးေတြ မိမိ အခြင့္အေရး ကို တကိုယ္ေရ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ရာ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ မွာ ရွိေနတယ္။

[စကားခ်ပ္ - ေက်ာက္ေခတ္ က လူသားေတြဟာ လူဦးေရ တိုးပြားမႈ အင္အားလိုတဲ့ သေဘာကို ေကာင္းေကာင္း သိတဲ့အတြက္ မ်ိဳးပြားမႈမွာ အဓိကက်တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကို တန္ဖိုးထားတယ္၊ ကိုးကြယ္တယ္၊ အႀကီးအမႈး ျပဳတယ္။  မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာကို တေနရာမွ တေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းသြားလာ (Nomadic) ပင္လယ္အေျချပဳ ယဥ္ေက်းမႈ က်င့္သံုးတဲ့ ဆလံုလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ အမ်ိဳးသမီးဗဟိုျပဳ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို ေတြ႕ႏိုင္ေသးတယ္။]

ဒါေၾကာင့္ ကာမ ကို အဓမၼယူလိုမႈ (သို႔မဟုတ္) အင္အားႀကီးမားမႈ အားကိုးနဲ႔ သက္သက္ အႏိုင္က်င့္လိုမႈေတြကို အထိုက္အေလ်က္ ကာကြယ္ႏိုင္ ဖို႔အတြက္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ကိုယ္လံုပညာ သိုင္းပညာရပ္ တခုခုကို စနစ္တက် သင္ယူထားႏိုင္ရင္ ေကာင္းတယ္။  အထက္မွာ ဆိုခဲ့သလို စိတ္ဓာတ္ၾကံ့ခိုင္၊ ကိုယ္က်န္းမာ မႈလည္း တြဲလ်က္ ရႏိုင္မယ္။

ဒါ့အျပင္ သိုင္းပညာရပ္ တခုခုကို အမ်ိဳးသမီးေတြေလ့လာ လိုက္စားျခင္းဟာ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို တိုက္ပြဲဝင္တဲ့ အမွတ္ သေကၤတ လည္း ျဖစ္တယ္။  ေရွးရိုးစြဲ ဘာသာ အယူဝါဒီ ေတြ ႀကီးစိုးတဲ့ ကမၻာ့ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရည္ ကို ျပႏိုင္ဖို႔၊ သာတူညီမွ် ျဖစ္တဲ့ သေဘာကို ေဖာ္ေဆာင္ႏို္င္ဖို႔ အတြက္ သိုင္းပညာရပ္ေတြကို စိတ္ဝင္တစား ႀကိဳးစား ေလ့က်င့္သင္ယူလာၾကတယ္။

ဥပမာ - ေရွးရိုးစြဲ ဘာသာအယူဝါဒ အေျချပဳ သူေတြ အာဏာရေနတဲ့ အီရန္ႏိုင္ငံမွာ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြဟာ လြတ္လပ္စြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ပိုင္ခြင့္အပါအဝင္ မိမိတို႔ရဲ႕ ေမြးရာပါ ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးေတြ ပ်က္သုဥ္း ေနရတာကို ဆန္႔က်င္တဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အေနနဲ႔ နင္ဂ်ာ သိုင္းပညာ၊ နင္ဂ်စ္ဆု သိုင္းပညာေတြကို ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေအာင္ ႀကိဳးစား သင္ယူ လိုက္စားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေခတ္စားလာေနတယ္။  ေရွးရိုးစြဲ ေယာက်္ားႀကီးေတြ အဓမၼ သတ္မွတ ္ျပ႒ာန္းထားလို႔ ဝင္ဆင္ရတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ရိုးရာ ဝတ္ဆင္ပံုနဲ႔ ဆင္တူတဲ့ ေရွးနင္ဂ်ာ စစ္သူရဲေကာင္းေတြရဲ႕ ဝတ္ရံုေတြကိုဝတ္၊ ဓားရွည္ႀကီးေတြကို လက္မွာ ဝံ့ကာ၊ ဝံ့ကာ နဲ႔ နင္ဂ်ာသိုင္းအတတ္ကို အႏုပညာ အကတရပ္လို လွလွပပ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ကစားျပရင္းနဲ႔ မိမိတို႔ရဲ႕ လူသား စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ ကို ေဖာ္ထုတ္ရင္း ေယာက်္ားႀကီးေတြ႕ရဲ႕ ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္မႈကို သြယ္ဝိုက္တဲ့နည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ၾကတယ္။

ဗမာ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ေရွးအစဥ္ အဆက္ကတည္းက ႏိုင္ငံအဝွမ္း အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အေရးပါတဲ့ ေနရာ အခန္းက႑ မွာ ရွိေနၿပီး အိမ္နီးခ်င္းတိုင္းျပည္မ်ားက အမ်ိဳးသမီးမ်ားထက္စာရင္ ႏွိမ္ခ်၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရမႈ နည္းတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ က်ားဗဟိုျပဳ မဟာဖို ဝါဒ နဲ႔ အေတြးအေခၚဟာ အနည္း၊ အမ်ားဆိုသလို လူ႔မႈပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႕ေနရတယ္။  ဥပမာ - တကမၻာလံုးက အေလးထား၊ ဂုဏ္ျပဳရတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္လိုမ်ိဳး တိုင္းျပည္မွာ ထင္ထင္ရွားရွား ရွိပါလ်က္နဲ႔ လက္ရွိ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွာ ပါဝင္ခြင့္ရေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီး လႊတ္ေတာ္ အမတ္ အေရအတြက္ အင္မတန္ နည္းေနေသးတယ္။

ဒါ့အျပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခၽြတ္ျခံဳက်ေနတဲ့ လူမႈစီးပြား (Socioeconomic) အေျခအေနေၾကာင့္ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြ (မိခင္ နဲ႔  ႏွမ အႀကီး၊ အငယ္ေတြ) ဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ တကိုယ္ေရဆႏၵ သေဘာထားထက္ မိသားစုအတြက္ မျဖစ္မေန ငဲ့ညွာစဥ္းစား ဦးစားေပးေနရတဲ့ အတြက္ ပညာသင္ယူႏိုင္မႈ အခြင့္အေရး၊ က်န္းမားေရး ေစာင့္ေရွာက္ခံရမႈ၊ ဝါသနာပါရာ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ အားကစား စတဲ့ ပင္ကိုယ္ စိတ္ဗီဇ နဲ႔  ဆက္စပ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို စိတ္တိုင္းက် လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈမ်ိဳးေတြမွာ ေယာက်္ား၊ သား၊ ေမာင္ဘြားေတြ နဲ႔  ယွဥ္ရင္ အားနည္းေနၿပီး ေမြးရာပါ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုးရံႈးေနသလို ျဖစ္ေနရတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္လည္း အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ လူမႈစီးပြားအေျခအေနေၾကာင့္ မိမိဘဝ ပင္ကိုယ္ အရည္အေသြး တိုးတက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနရျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ၊ အိမ္ေထာင့္စီးပြားအတြက္ သက္သက္ ေယာက်္ားမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ လမ္းထြက္ စီးပြာရွာေဖြမႈ တြဲလ်က္ လုပ္ေနရျခင္းကလြဲလို႔ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ရိုးရာ၊ အစဥ္အလာ  သတ္မွတ္ခ်က္မွာေတာ့ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ တကိုယ္ေရ ဆႏၵ ဝါသနာပါရာ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရျခင္းမ်ိဳးမရွိဘဲ အိမ္ေထာင္ထိမ္းသိမ္းမႈ တာဝန္ထမ္းရြက္ဖို႔ သက္သက္သာ အဓိက လို သတ္မွတ္ခံထားေနရဆဲ ျဖစ္တယ္။

    တိုင္းျပည္မွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ခံစားေနရတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မီးရဲ႕ ဒဏ္ေၾကာင့္ ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနတဲ့ ေဒသေတြမွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ သားမယားျပဳက်င့္ခံရမႈ အပါအဝင္ အဓမၼ လုပ္အားေပးရမႈ စတဲ့ မတရားမႈဒဏ္ေတြကိုလည္း ခါးစည္းခံေနရဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။  ပဋိပကၡေဒသ မဟုတ္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီး၊ ျပႀကီးေတြမွာလည္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဖက္ဖက္က ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး မ႑ိဳင္၊ စာရိတၱမ႑ိဳင္ေတြရဲ႕ ဆိုးက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္ခံရမႈအပါအဝင္ တရားမဲ့ အႏိုင္က်င့္မႈေတြရဲ႕ အဓိက သားေကာင္ျဖစ္ေနဆဲပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒီလို အေျခအေနမွာ စိတ္ပိုင္း၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူေပးတဲ့ သိုင္းပညာရပ္တခုခုကို အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြ စိတ္အားထက္သန္စြာ ေလ့လာလိုက္စားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတရပ္ ဗမာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ရွင္သန္ႀကီးထြားလာခဲ့ရင္ မိမိ အလိုမတူဘဲ အဓမၼ ကာမ လုယူခံရမႈ နဲ႔ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈ ကို ထိေရာက္စြာ ပင္ကိုယ္စြမ္းရည္ျဖင့္ ကာကြယ္လာႏိုင္မွာျဖစ္သလို ကာယ၊ စိတၱ ဘက္စံုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေကာင္းေလးေတြ တိုင္းျပည္ရဲ႕ နယ္ပယ္စံု၊ က႑အသီးသီးမွာ ယခုထက္ ပိုမို လႊမ္းမိုးေနရာယူလာႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကိုငွက္ ရဲ႕ သမီးငယ္ မိကြန္ေထာေလး အပါအဝင္ ႏွမ၊ အမ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား သိုင္းပညာ တရပ္ရပ္ကို လိုက္စားျခင္းအားျဖင့္ မိမိ္ ပုဂၢလိက ဘဝ လံုျခံဳမႈကို ဖန္တီိးႏိုင္ကာ အမွီအခိုကင္းကင္း ရပ္တည္၊ ကာယ၊ ဉာဏ ဘက္စံု အစြမ္းျပကာ ဗမာ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ယခုထက္ ပိုမိုေနရာယူျပရင္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခြန္အားႀကီးရာသာ ေအာင္ႏိုင္ရာလို႔ ထင္ေနဆဲ ရွိတဲ့ ေယာက်္ားထုႀကီး အသိတရားရလာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါတယ္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

(စာေရးသူ ၏ ၀၂၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၂ ေရး မိုးမခ အြန္လိုင္း ေဆာင္းပါးေဟာင္း ကို တည္းျဖတ္ ကာ ဘက္မလိုက္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၈)၊ ၂၉၊ ေမ၊ ၂၀၁၄ တြင္ ပံုႏွိပ္သည္။)



0 အၾကံျပဳျခင္း: