Saturday, April 26, 2014

ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးအၾကား အျပန္အလွန္ ျပန္ၾကားစာမ်ားမွာ တျဖည္းျဖည္း ျပင္းထန္လာ



Tomorrow
ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)၏ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း)မွ လူမႈေရး စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ေထာက္ျပမိန္႔ၾကားခဲ့ရာမွ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀နႏွင့္ ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူတို႔၏ အျပန္အလွန္ ျပန္ၾကားခ်က္

http://tomorrow.com.mm/?q=articles%2F388

ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)၏ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း)မွ လူမႈေရး စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ေထာက္ျပမိန္႔ၾကားခဲ့ရာမွ ယခုအခါတြင္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးအၾကား အျပန္အလွန္ ျပန္ၾကာစာမ်ားမွာ တျဖည္းျဖည္း ျပင္းထန္လာခဲ့ျပီျဖစ္သည္။ ယင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း)၏ ဧျပီ ၁၇ရက္ေန႔တြင္ ျပန္ၾကားခဲ့ေသာ စာႏွင့္ ဧျပီ ၁၉ရက္ေန႔တြင္ ဒုတိယအၾကိမ္အျဖစ္ ျပန္လည္ ျပန္ၾကားခဲ့ေသာ စာမ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အခ်ိဳ႕အား ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

“ညီေမာင္ ဦးဇင္းဝီရသူထံ အရွင္ဇ၀န (ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) မွ ေမတၱာျဖင့္ ျပန္ၾကားျခင္္း”

ေဝဖန္တာလား အျပစ္ေျပာတာလားဆိုတာ လက္ခံရယူသူရဲ႕ ဓာတ္ခံနဲ႔သာဆိုင္တဲ႔ကိစၥမို႔ ဒီစာကို ညီေမာင္ ရွိျပီးသား ဓာတ္ခံေပၚကေနပဲ လက္ခံရယူပါ။ ညီေမာင့္မွာ လုပ္ရဲကိုင္ရဲတဲ႔ သတၱိရွိတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေနတဲ႔ကိစၥ အေထြအထူး မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ညီေမာင့္သတၱိကို အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်ေစခ်င္လို႔ အခ်ိန္ေႏွာင္းေသာ္လည္း အခ်ိန္မွီေလာက္မယ္ထင္လို႔ ဒီစာကိုျပန္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္သားေတြက အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ေနလာခဲ႔ရတာ ၾကာေတာ့ အတိုက္အခံဆိုတာနဲ႔ မယဥ္ပါးၾကခ်ိန္မွာ တခုခုေျပာရင္ ေဝဖန္တယ္လို႔မထင္၊ အျပစ္ေျပာတယ္ထင္ၿပီး တုန္႔ျပန္တတ္ၾကအထဲ ညီေမာင္ မပါဝင္တာ ဝမ္းသာတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ အတိုက္အခံက ေျပာတာကို ျပန္ျငင္းခ်င္ျငင္းမယ္၊ သူတို႔ေျပာတဲ႔ စကားက ဒီအတိုင္းအတာအထိ ငါ့ကိုေျပာေနတာ ဘယ္လို ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ဆိုတာ ျပန္ရွာၾက မွန္ေနရင္ လမ္းေၾကာင္းအသစ္ေရြးၾကနဲ႔ -အခုလည္းညီေမာင္ ျပန္ျငင္းပါ -ျပီးေတာ့ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားတာေလာက္ေလး ညီေမာင္ လုပ္မိတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဒီစာေရးရက်ိဳးနပ္ပါျပီ။ အခုစာကို ေရးရတာဟာလည္း အမုန္းခံၿပီး ေရးတာပါ။ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ တခုမွမပါပါ။ ျမန္မာလူထုအားလုံး စစ္တပ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈ ေအာက္က အျမန္လြတ္ဖို႔ တခုပဲ ရည္႐ြယ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေထာင္က ထြက္လာျပီးခ်င္းခ်င္းမွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ၾကိဳဆိုတာဆိုလို႔ မဟန ဆရာေတာ္ေတြထဲက ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက တပါးတည္းသာ ရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကကို ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို သံသယမရွိဘူးလို႔ ဆိုခဲ႔ျပီးသားပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကို အၿမဲအမွတ္ရေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားလို႔ အရာအားလုံး သေဘာတူရမယ္ ဆိုတာကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးထင္တယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သီလသမာဓိ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အားယူျပီး အမုန္းေတြ ေဟာေျပာေနတဲ႔ ေနာက္ပါ တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေဟာေျပာေနမႈေၾကာင့္ အားလုံး သေဘာမတူသင့္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားလာတယ္။ (တခ်ိဳ႕ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ထိမ္းသိမ္းရ ခက္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ညည္းတြားတာ အတြင္းစကား ၾကားရပါတယ္)။ သာသနာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥမွာ တေသြမတိမ္း လိုက္နာဖို႔ အဆင္သင့္ရွိေပမယ့္ ဆရာေတာ္ မကၽြမ္းက်င္တဲ႔ နယ္ပယ္အလုပ္ကို အားလုံး သေဘာတူလို႔ေတာ႔ ရမယ္မထင္ပါဘူး။ အခုျဖစ္ေနတာက ဥပမာ ပုံစံတခုျပရရင္ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ႔ နဂါးမင္းဟာ သူ႕ဦးေခါင္းေလး ေ႐ႊ႕လိုက္တာ မသိသာလွေပမယ့္၊ ေနာက္ပိုင္းက သူ႔တကိုယ္လုံးရဲ႕ အေရြ႕က ဦးေခါင္း ေ႐ြ႕တာထက္ အမ်ားႀကီး အရွိန္ပိုျပင္းတယ္ဆိုတာ သိမွာပါ။ ဆရာေတာ္ တပါးတည္း ကိစၥက ေျပာစရာမရွိပါ။ ေနာက္ပါ အခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ လူအျမင္ေစာင္းတဲ႔ဖက္ ပိုပိုေရာက္တာပါ၊ ရိုးရိုးသားသား အမ်ိဳးခ်စ္သူမ်ားကို ေလးစားၿပီးသားပါ။ အမ်ိဳးခ်စ္တာကို ေရွ႕တန္းတင္ အာဏာရွင္အတြက္ စည္းရံုးေရးမွဴးေတြအျဖစ္ ပါဝင္ေနသူ တခ်ိဳ႕ကိုသာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ တခုတည္းနဲ႔ အမွန္တရားကို တည္ေဆာက္လို႔ မရတာကေတာ့ လူ႔သမိုင္းေတြက သက္ေသခံ ေနျပီးသားပါ။ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္တခုတည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ႔လို႔ ကမာၻစစ္ႀကီးေတာင္ ျဖစ္ခဲ႔ဘူးပါတယ္။ သတၱေလာက တခုလုံးအတြက္ ပြင့္ေပၚလာရတဲ႔ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အမ်ိဳးေစာင္႔ေရွာက္မႈဆိုတာ ဆန္႕က်င္ဘက္ အယူရွိသူကို သတ္ဖို႔ျဖတ္ဖို႔ ေထာင္ခ်ပစ္ဖို႔ ရန္သူလို သေဘာထားဖို႔ မဟုတ္္တာ အထူးေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး။ တဦးခ်င္း လြတ္ေျမာက္ေရးမွာ အတၱေပၚ အေျခခံတဲ႔ အျမင္ရွိလွ်င္ေတာင္ ဗုဒၶက ဖယ္ရွားခိုင္းေနတာမို႔၊ အမ်ိဳးဘာသာ ကိစၥမွာ ငါ့အမ်ိဳးမွ အမိ်ဳးဆိုတဲ႔ အတၱအားၾကီးသူေတြကို အားေပးမယ္ မထင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕လူေတြက သိဂၤါလ သတိုးသားကို ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ဆိုတဲ႔ သားသမီးက်င့္ဝတ္ကို အကိုးအကားလုပ္ၿပီး ငါ့အမ်ိဳးမွ ငါ့အမ်ိဳး လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ သိဂၤါလကို ေဟာခဲ႔သလို သာကီဝင္ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ေတြ အမ်ဳိးဂုဏ္ ေထာင္လႊားလို႔ တန္ခိုးျပဋိဟာ ျပၿပီးဆုံးမခဲ႔တာကိုေတာ့ လွ်စ္လွ်ဴရွဳထားၾကတယ္။ အမုန္းစကားေတြနဲ႔ ေဟာေျပာျပီး တဖန္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပါလို႔ ေျပာေနတာ မျငိမ္းခ်မ္းဘဲ မီးေတာက္ေတြသာ ပြားေနပါလိမ့္မယ္။ ညီေမာင္ေရ..၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သံဃာထုအေနနဲ႔ မၾကာခင္က ထြက္ေပၚလာတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြြဲ႔ရဲ႕ မ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေရး ေျခလွမ္းမ်ားကို သတိထား ေစာင္႔ၾကည့္ၿပီး ကန္႔ကြတ္သြားရမွာသာ ျဖစ္္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းမႈေတြက ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုုင္မီ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုုင္ငံေရးကို ေရာသမေမႊၿပီး ပိုမို႐ွဳတ္ေထြးေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡေတြနဲ႔ လမ္းေျပာင္းဖုိ႔ ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကို ေရာေထြးမႈက တိုုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္ထဲ ဆြဲခ်ဖို႔သာ ျဖစ္္တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေရာ ကမၻာမွာပါ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးမႈေၾကာင္႔ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ အရာ မရွိခဲ႔ဖူးဘူး။ ခါးသီးမႈေတြသာ ႀကံဳခဲဲ႔ၾကရတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ သံဃာေတြအေနနဲ႔ သာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ယူထားတဲဲ႔ သာသနာ႔ ၀န္ထမ္းေတြ ျဖစ္တယ္။ သာသနာ႔ ၀န္ထမ္းေတြဟာ အစိုးရရဲ႕ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြး အသံုးခ်မႈကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ သြားရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။ ညီေမာင္ဘုရား.. ၊ မစိုးရိမ္ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးဆိုတာ ျမန္မာ့ သာသနာ သမိုင္းမွာေကာ ေခတ္သစ္ သမိုင္းမွာပါ အံမခန္း ေတာက္ေျပာင္ခဲ႔ ေတာက္ေျပာင္ေနတယ္ ဆိုတာ အထင္အရွားပါ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ရန္လို အမုန္းစကားေတြေၾကာင့္ ရန္ပြဲေတြ တျခိမ္းျခိမ္း ျဖစ္လာတဲ႔အခါ၊ ဒီမစိုးရိမ္ နာမည္ ကာဗာခုတံုးလုပ္ျပီး ေဟာသမွ် ေျပာသမွ် လုပ္ေနတာဆိုလွ်င္ လူေတြက မစိုးရိမ္ သံဃာအားလုံးရဲ႕ သေဘာထားလို႔ ထင္ေနေတာ့မွာ ေသခ်ာပါပဲ။ ကိုယ္က တသီးတျခားစီဆိုတာ ထင္ရွားေအာင္ မျပလွ်င္ေတာ့ လူေတြဆိုတာ ၀ီရသူနဲ႔ မစိုးရိမ္ ေရာေထြးျမင္မွာ ေတြးမွာပါပဲ။ မစိုးရိမ္တိုက္ဟာ ျမန္မာသာသနာ႔ သမိုင္းမွာ အေရးပါတဲ႔ တုိက္ျဖစ္လို႔ ညီေမာင္ရဲ႕ အစြန္းေရာက္ တရားေတြ ေျပာဆိုျပဳမူမႈေတြ၊ အစိုးရ အားရေအာင္ လုပ္မႈေတြဟာ တိုက္ႀကီး သိကၡာကို ထည့္တြက္သင့္တယ္။ ညီေမာင္ လုပ္သမွ်ကို မစိုးရိမ္ တတိုက္လုံးက သေဘာတူေနျပီလား ။ တျခားအေကာင့္ေတြ ေၾကျငာခ်က္ေတြမွာ ညီေမာင္နဲ႔ သေဘာထား ကြဲလြဲေသာ အျမင္မ်ားကို ေတြ႔ေနရလို႔ ေမးတာပါ။

ပိုထင္ရွားတာက မၾကာခင္က ေမာင္ေသြးခၽြန္ ေဟာေျပာပြဲကို တိုက္မွ ဘယ္အတိုင္းအတာနဲ႔ ခြင့္ျပဳခဲ႔သလဲ ဆိုတာက အေျဖပါ။ (ေမာင္ေသြးခၽြန္ဆိုတာလည္း စာေပနယ္မွာ သိကၡာမရွိ လူရာမသြင္းတဲ႔သူကို တကယ့္ ပညာရွိၾကီး ထင္ျပီး ကိုးကြယ္ ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာဆိုစကားေတြ ၊ ကိုယ္ရထားတဲ႔ ဘြဲ႔ကိုမွ အားမနာလို႔ ႐ွင္လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ညီေမာင္ ၾကားမိပါစ။) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွန္မသ္ိၾကသူတိုင္းက ညီေမာင္ေျပာသမွ် ေဟာသမွ် အားလုံးဟာ မစိုးရိမ္ သံဃာအားလုံးရဲ႕ အျမင္သေဘာထားလို႔ပဲ ထင္ေနဦးမွာပါပဲ။ ညီေမာင္က “ခ်စ္သူကို အားမကိုးရရင္ အားကိုးရသူကိုပဲ ခ်စ္မွာပါဘုရား” - ဆိုၿပီးေျပာလာေတာ့ စစ္တပ္ကို ေလာ္ဘီလုပ္ေနတာ အေထြးအထူး ရွာစရာ မလုိေတာ႔သလို ျဖစ္သြားပါၿပီ။ အခု ခ်စ္သူကေကာ တကယ္အားကိုးရသူ အစစ္လား၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ကို ေျပာတာပါ။ သံဃာေတြ ဝရမ္းထုတ္ ေထာင္ခ် ဘုရားျဖိဳ ေက်ာင္းဖ်က္ တာလီဘန္နဲ႔ တတန္းထဲရွိတဲ႔ သူေတြကို မဘသေတြက အားကိုးရံုတင္မဟုတ္ တာလီဘန္ေတြက အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကန္႔သန္႔ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ႔ အမႈမ်ိဳးလို ဦးသိန္းစိန္ တာလီဘန္ အစိုးရလက္ထဲ ဥပေဒျပဳဖို႔ ဝကြက္ အပ္လိုက္တာကေတာ့ တာလီဘန္ ႏိုင္ငံအျဖစ္ အတင္း တည္ေဆာက္ ခိုင္းတာနဲ႔ မတူေနဘူးလား ဘုရား၊ တကယ့္ ေမ်ာက္လက္ထဲ မီးဒုတ္အပ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စစ္တပိုင္း အစိုးရကေတာ႔ ၂၀၁၅ အတြက္ အရွင္ဘုရားမ်ားကို အားကိုးမွာပါ။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပ်ာက္ၾကပါ။ သူတို႔လုပ္ရမည့္ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ေရး ကိစၥကေန တဆံခ်ည္မေရြ႕ ဦးတည္ခ်က္ မေျပာင္းၾကပါဘူး။ အမ်ိဳးသားေရး ေျပာလိုက္၊ တမ်ိဳးသားလုံးကို ဒုကၡေပးခဲ႔တဲ႔ စစ္တပ္ကိုပဲ အားကိုးရမယ္လို႔ ေဟာေျပာ လိုက္လုပ္ေနတဲ႔ ညီေမာင္တို႔သာ လမ္းေပ်ာက္ေနတာပါ - ကို္ယ္ေတြကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆုိတာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ တုိင္းရင္းသား ျဖစ္ေရး ဆန္႕က်င္တာကို တသေဘာထဲ မကြဲမျပား သေဘာတူျပီးသားပါ။ က်ဴးေက်ာ္သူေတြကို တိုင္းရင္းသား အျဖစ္ အတင္းလက္ခံခိုင္းသူ မွန္သမွ်ကိုလည္း အမ်ားနဲ႔နည္းတူ တက္တက္ၾကြၾကြကို ဆန္႔က်င္ခဲ႔ၾကတာပါ - ရိုဟင္ဂ်ာ တုိင္းရင္းသား ျဖစ္ေရး ဆန္႔က်င္တာနဲ႔ တျပည္လုံးရွိ မြတ္စလင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ သေဘာမတူႏုိင္ပါဘူး။ ဒီပြဲေတြစရာကေန ဒီဇာတ္ရွဳပ္ၾကီးက ျဖစ္လာတာပါ။ ကုလားမုန္းတာ တခုတည္းနဲ႔ ကုလားကို ဆန္႔က်င္တာ တခုတည္းနဲ႔ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရး ဆိုတာၾကီးကို မေအာ္ပါနဲ႔။ တမ်ိဳးသားလုံး ငတ္ျပတ္ ေသက် -ဘာသာ-သာသနာဖ်က္ခံ ေနရတာေတြဟာလည္း အမ်ိဳးသားေရးပါ။ လက္ပံေတာင္း ေတာင္က လယ္တီသိမ္၊ ပ်ဥ္းမနားက ေက်ာင္းအဖ်က္ခံ ေထာင္ခ်ခံ ဝရမ္းအထုတ္ခံ သံဃာေတြရဲ႕ အေရးဟာလည္း အမ်ိဳးသား အေရးပါပဲ။ ႏိုင္ငံျခားထြက္ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ကၽြန္ခံေနရတာလည္း အမ်ိဳးသားေရးပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး စစ္တပ္က အဓမၼ မုဒိမ္းက်င့္ေနတဲ႔ အမႈနဲ႔ ကုလားမုဒိမ္းအမႈ ဘယ္က ပိုမ်ားတယ္လို႔ေကာ စစ္တမ္း ေကာက္ၾကည့္ဖူးလား။ ဒီကိစၥ အားလုံးရဲ႕တရားခံက စစ္တပ္ပါ။ ဒီေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ တည္္တန္႔္ေရး - လုပ္တာဟာ - အာဏာရွင္ ဖယ္ရွားလိုသူေတြက္ု္ိ္ အဟန္႕အတား လုပ္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ အမႈကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ လုပ္ေနတဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ကို အားေပး အားေျမွာက္ ျပဳသူဟာ အလိုတူအလိုပါပါပဲ။ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ရာစုဝက္ေက်ာ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ တေလွ်ာက္လုံး လိမ္ညာေကာက္က်စ္ခဲ႔တဲ႔ အမႈေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ အတြက္ေကာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ အတြက္ေကာ စစ္တပ္ကုိ ယုံၾကည္လို႔ မရေသးတာကေတာ့ ခြင့္လြတ္ပါ။ စစ္တပ္မွတပါး စစ္သား အသြင္ေျပာင္း မဟုတ္တဲ႔ အရပ္သား ေဒၚစု မကလို႔ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံပါတယ္။ သူတို႔က ဥပေဒအရ ျဖစ္ေစ လူထုမၾကိဳက္ရင္ ျဖစ္ေစ ဆင္းေပးၾကမယ္ဆိုတာ ယုံလို႔ပါပဲ။ မဘသတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးေစာင့္ ဥပေဒေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးမႈ ရ-မရ ဆိုတာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အသံနားသာ ေထာင္ၾကည့္ပါ။ ဒီစာေရးတာ အမုန္းနဲ႔ ေရးတာ မဟုတ္ပါ။ အမုန္းခံဖို႔ ေရးတာပါ။ ဒီအျမင္ေၾကာင့္ ဒီလိုကန္႔ကြက္ ရတယ္ဆိုတာ သိရေအာင္ပါ။

ေမတၱာျဖင့္ အရွင္ ဇ၀န (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း)

“ဆရာေတာ္ ဦးဇဝနသုိ႔ ျပန္ၾကားခ်က္ - (၂)” - ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)

၁။ “ဘုန္းႀကီးဘုရား ညီေမာင့္ သတၱိကုိ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်ေစခ်င္လုိ႔ ဒီစာကုိျပန္ပါတယ္”

တပည့္ေတာ္ သတၱိနဲ႔ တပည့္ေတာ္ အတၱကုိ တစ္မ်ဳိးသားလုံး အတြက္၊ တစ္သာသနာလုံး အတြက္၊ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတြက္၊ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်ေနတာ မဟုတ္ဘူးလား ဘုရား….? ။

၂။ ျပည္သူေတြ အတုိက္အခံ ဆုိတာနဲ႔ မယဥ္ပါးတာကုိ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ပါတယ္ ဘုရား၊

အတုိက္အခံ ဆုိသူေတြကေကာ အတုိက္အခံနဲ႔ ယဥ္ပါးေနၾကျပီလား ဘုရား။

ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ႏုိင္ငံေရး ေလာကသားေတြကုိ အတိုက္အခံနဲ႔ ယဥ္ပါးေအာင္ အရင္ဆုံး သြန္သင္ ေပးေစလုိပါတယ္ ဘုရား။

ဝီရသူကေတာ့ အျပဳသေဘာေဆာင္လာရင္ ကုလားေပးတဲ့ အႀကံဥာဏ္ကုိေတာင္ ေလးစားျပီးသားပါ ဘုရား။

လက္ညွဳိး နဲ႔ လက္ခုပ္၊ လက္အုပ္ နဲ႔ လက္သီးကုိ တူညီေသာ ေလာကဓံအျဖစ္ ရႈျမင္ထားသူပါ ဘုရား။

၃။ “ျမန္မာလူထုအားလုံး စစ္တပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈေအာက္က အျမန္လြတ္ဖုိ႔ တစ္ခုပဲ ရည္ရြယ္ပါတယ္”

ရည္ရြယ္ခ်က္ ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား။

ေသနဂၤဗ်ဴဟာအရ စနစ္တက် ဆုတ္ခြာေနတာကုိ ပိတ္ဆုိ႔ တုိက္ခုိက္ရင္ ရလဒ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေပၚလာမွာကုိလဲ တြက္ထားပါဦး ဘုရား။ ဦးတည္ခ်က္ မွန္ေပမယ့္ နည္းလမ္း မမွန္ရင္လဲ အေျဖဟာ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါ ဘုရား။

၄။ “ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက ဦးေဆာင္လုိ႔ အမွန္တရား ျဖစ္မယ္လုိ႔ မယုံၾကည္ပါဘူး” ဆုိတဲ့ စကားကုိ တာဝန္ယူ ေျဖရွင္းပါဦး ဘုရား။

ဘုန္းႀကီး ဦးေဆာင္လုိ႔ အမွန္တရား ျဖစ္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ရင္ ဘုန္းႀကီးကုိ ေခါင္းေဆာင္ တင္ပါ့မယ္ ဘုရား။

အဖြဲ႕သား တခ်ဳိ႕တေလ အတြက္နဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ျပစ္မွားတာမ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး ဘုရား။

မႀကဳိက္တာေတြ႕ရင္ သံသယရွိရင္ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ တုိက္ရုိက္ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္ပါတယ္ ဘုရား။

၅။ “အမ်ဳိးခ်စ္တာကုိ ေရွ႕တန္းတင္ အာဏာရွင္ အတြက္ စည္းရုံးမွဴးေတြ အျဖစ္ ပါဝင္ေနသူ တခ်ဳိ႕ကုိသာ ရည္ရြယ္ပါတယ္”

အာဏာရွင္ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ တြင္တြင္သုံးျပီး အမုန္းတရားေတြကုိ ျဖန္႔ခ်ီေနတာ အခ်င္းခ်င္း အုိးမဲသုတ္ ခြပ္ခုိင္းေနတာေတြက ဘုရား အလုိက်ပါ့မလား ဘုရား။

ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူ ဝါဒီေတြထဲမွာ ဘုန္းႀကီးလဲ ပါသြားမယ္ေနာ္။

၆။ အမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ အမွန္တရားကုိ တည္ေဆာက္လုိ႔ မရသလုိ ပုဂၢဳိလ္ေရး ကုိးကြယ္မႈ တစ္ခုတည္းနဲ႔လည္း ႏုိင္ငံကုိ တည္ေဆာက္လုိ႔ မရပါဘုရား။

အမ်ဳိးသားေရး အျမင္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့လုိ႔ ကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္တာ ကေလာင္ကုိင္သမား ေတြေၾကာင့္လား…..? လက္နက္ကုိင္ သမားေတြေၾကာင့္လား ဘုရား…….?။
၇။ သတၱေလာက တခုလုံး အတြက္ ပြင့္ေပၚလာရတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အမ်ဳိးေစာင့္မႈဆုိတာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အယူရွိသူကုိ သတ္ဖုိ႔ျဖတ္ဖုိ႔ ေထာင္ခ်ပစ္ဖုိ႔ ရန္သူလုိ သေဘာထားဖုိ႔ မဟုတ္တာ အထူးေျပာေနစရာ မလုိပါဘူး။

သတ္ဖုိ႔ ျဖတ္ဖုိ႔ ေထာင္ခ်ပစ္ဖုိ႔ ရန္သူလုိ သေဘာထားဖုိ႔ ဘယ္ဘုန္းႀကီးက ေဟာေနလုိ႔ပါလဲ ဘုရား…..?။

BBC.DVB လုိ ဘုန္းႀကီးလဲ ကုလား ၾသဇာခံ ျဖစ္ေနမယ္ေနာ္။

အႏၲရာယ္ကုိ အႏၲရာယ္မွန္းသိရင္ အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္ ကာကြယ္ႏုိင္ပါတယ္ ဘုရား။ ရန္သူလုိ သေဘာထားဖုိ႔ ေဟာၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အႏၲရာယ္ကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔သာ ေဟာၾကားတာပါ ဘုရား။

ျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔အတြက္ တရားဥပေဒ စုိးမုိးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တရားဥပေဒ စုိးမုိးဖုိ႔ဆုိရင္ အျပစ္ရွိသူကုိ အျပစ္ ရွိသလုိေတာ့ ဆုံးမဖုိ႔ လုိမယ္ေနာ္…..။

ဒါေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ မုဒိမ္းေကာင္ ကုလားကုိ ေထာင္ခ်မွ ျဖစ္မယ္။

လုံၿခဳံေရး အတြက္ အဖ်က္သမား ကုလားကုိ ေထာင္ခ်ဖုိ႔ေတာ့ လုိမယ္ေနာ္……။

၈။ “အမ်ဳိး ဘာသာ ကိစၥမွာ ငါ့အမ်ဳိးမွ အမ်ဳိးဆုိတဲ့ အတၱ အားႀကီးသူေတြကုိ အားေပးမယ္ မထင္ပါဘူး”

ဣဒေမဝ သစၥံေမာဃမညံထဲ ဝီရသူ မပါပါဘူး ဘုရား။

ဘာသာတရား ကုိးကြယ္တာနဲ႔ ဘာသာတရားကုိ ကာကြယ္တာ မကြဲျပားသူေတြကေတာ့ ဝီရသူကုိ ၾကည္ျဖဴမွာ မဟုတ္ၾကပါဘူး ဘုရား။

၉။ ေစာင့္ေလမ်ဳိးႏြယ္နဲ႔ သာကီဝင္ေတြကုိ တန္ခုိးျပတဲ့ ဥပမာနဲ႔ မပတ္သက္ပါ ဘုရား။

ဗုဒၶဟာ အႏႈိင္းမဲ့ ေမတၱာရွင္ တစ္ပါးပါ။

ဒါေပမဲ့ တိတၳိေတြကုိ တန္ခုိးျပျပီး ႏွိမ္နင္းခဲ့တဲ့ သာဓကေတြရွိခဲ့ဖူးပါတယ္ေနာ္။
၁၀။ “အမုန္း စကားေတြနဲ႔ ေဟာေျပာျပီး တဖန္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပါလုိ႔ ေျပာေနတာ မျငိမ္းခ်မ္းဘဲ မီးေတာက္ေတြသာ ပြားေနပါလိမ့္မယ္”

ျငိမ္းခ်မ္းေရး လုိလားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဆုိတာ ကုိယ့္အင္အားကုိေတာ့ မျဖစ္မေန ျပကုိျပရပါမယ္။

အေနာက္ ႏုိင္ငံေတြက စစ္အစုိးရ အေပၚ အင္အားျပခဲ့တာလဲ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ပဲ မဟုတ္လား…….?
Smart Power လုိ႔ ေခၚတယ္ေနာ္။

ျမန္မာျပည္သူေတြ ငတ္ေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔တာကုိက်ေတာ့ လက္ခုပ္လက္ဝါးတီး အားေပးခဲ့ၾကျပီး ၉၆၉ကုိ က်ေတာ့ အမုန္းစကားတဲ့လား…….? ဘုရား။

၁၁။ အမ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒကုိ ဘုန္းႀကီးဆႏၵနဲ႔ ကန္႔ကြက္လုိက ကန္႔ကြက္ပါဘုရား၊ သံဃာထုကေတာ့ တစ္ခဲနက္ကုိ ေထာက္ခံေနတာပါ ဘုရား။

“ဒီမုိကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကုိ ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡေတြနဲ႔ လမ္းေျပာင္းဖုိ႔ ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္”

အဲဒါလဲ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ ေခါက္ရုိးက်ဳိးေနတဲ့ အေတြးအေခၚ ေဟာင္းႀကီးပါ ဘုရား၊ အဓိကရုဏ္းေတြေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားေသာ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ မရွိခဲ့ဖူးပါ။

၁၂။ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး မတြဲစပ္ရဘူးဆုိတဲ့ စကားကုိ စစ္အစုိးရလဲ သုံးခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္ဖုိ႔ပါ။ အခုလဲ ဒီမုိကေရစီ ဆုိသူေတြက ထပ္ေျပာေနၾကျပန္ပါျပီ၊ သံဃာေတြကုိ ႏွိပ္ကြပ္ဖုိ႔ပဲ မဟုတ္လား…..?။

အဲဒီအယူအဆဟာ ဘုရား အလုိေတာ္မက်ပါ ဘုရား။ ဘာသာတရားကုိ ႏုိင္ငံေရးမွာ အသုံးမျပဳၾကရင္ အဲဒီ ႏုိင္ငံေရးဟာ လြတ္လပ္ ပြင့္လင္း မွန္ကန္ မွ်တ ျငိမ္းခ်မ္းႏုိင္ပါ့မလား ဘုရား။

သာသနာ့ အလံေတာ္ဆုိတာ လြတ္လပ္တယ္၊ ပြင့္လင္းတယ္၊ မွ်တတယ္၊ မွန္ကန္တယ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ႏုိင္ငံေရးမဆုိ သာသနာ့ အလံရဲ႕ အရိပ္ကုိပဲ ခုိလႈံရပါမယ္ ဘုရား။

ဘုန္းႀကီးလည္း ဘုရားသားေတာ္ပီပီ သာသနာေတာ္ကုိ ဦးထိပ္ထားပါဘုရား၊ ႏုိင္ငံေရးကုိ သာသနာ အေရးထက္ ဦးစားမေပးခ်င္ပါနဲ႔ ဘုရား။ (ဒုတိယပုိင္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)ဟု မိန္႔ၾကားထားသည္။

အဆိုပါ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ ဦးဇ၀န (ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္သားေဟာင္းအား Tomorrow ဂ်ာနယ္မွ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ ဦး၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)၏ ျပန္ၾကားခ်က္ စာ-၂မွာ အဆုံးမသတ္ေသးေၾကာင္း ေနာက္တစ္ေစာင္ ထပ္မံေရာက္ရွိလာဦးမည္ ျဖစ္၍ ဆရာေတာ္ ဦး၀ီရသူ၏ ဧျပီ၁၉ရက္ေန႔တြင္ ေရးသားထားေသာ ျပန္ၾကားစာ-၂အတြက္ ျပန္လည္ေရးသားဖို႔ ေစာင့္ဆိုင္းရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယခုစာမ်ားမွာ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ေရးသားေနျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။

0 အၾကံျပဳျခင္း: